سوله سبک و ارزان و انواع سوله سبک و ارزان

انواع سوله سبک و ارزان از جمله مهم ترین و پر مخاطب ترین سازه های فلزی هستند که در صنعت سوله سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این سازه های فلزی از ورق های فولادی در قطرهای مختلف ساخته می شوند. ساخت و استفاده از سوله سبک و ارزان گرفته تا سوله نیمه سنگین تیر ورقی ، در ایران قدمت زیادی دارد. در ساخت این نوع سوله ها ، با توجه به نقشه اسکلت فلزی ، قطعات برش خورده و سپس به همدیگر جوشکاری می شوند و ستون ها و رفتر ها آماده می گردند. کلیه این مراحل با هزینه بسیار مناسب و اقتصادی به انجام می رسد که صرفه بالایی برای مدیران و صاحبان مشاغل مربوطه به همراه خواهد داشت.

سوله های سبک تیر ورقی پس از ساخت و انتقال به محل پروژه توسط پیچ و مهره به همدیگر متصل می شوند و به اصطلاح در زمره سازه های پیچ و مهره ای یا سازه های اتصال موقت قرار می گیرند. بدین معنا که بعداً و در زمان مقتضی می توان نسبت به دمونتاژ سوله و انتقال آن به مکان دیگر اقدام نمود.

اگر به دنبال محصولی هستید که دارای استانداردهای لازم بوده و پس از خرید در اسرع وقت تحویل داده شده و همزمان نصب گردد ما محصولات شرکت مانا سوله ایرانیان را مناسب ترین گزینه می دانیم. سوله های سبک و ارزان باعث می شود که وزن نهایی سازه شما از حدی فراتر نرود و هزینه پرداختی بابت دریافت سوله نیز در سطح مناسبی باقی بماند.

ه جهت استفاده از ورق های فولادی در ساخت این نوع سوله های سبک ، وزن آنها نسبت به سایر سازه های فلزی و اسکلت های ساختمانی کم تر است. پایین بودن وزن سوله مزایای بسیاری را برای این سازه ها، نسبت به سایر سازه های مشابه فراهم می آورد.

سوله تیر ورقی به عنوان قدیمی ترین سازه صنعتی در ایران و بسیاری از کشور ها شناخته شده است و در حالت کلی به دو نوع سوله سنگین و نیمه سنگین (یا سبک) تقسیم می شود. نمونه بارز اسکلت فلزی نیمه سنگین را در سوله دست دوم تیر ورقی می توان مشاهده کرد.

استحکام بالا و زیبایی سازه ها که در نتیجه استفاده از سوله تیر ورقی بوجود می آید باعث شده است که همچنان به عنوان یک اسکلت فلزی قابل اعتماد ، مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرند.

اگر یک محصول با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب مد نظر شما است ، ما محصولات شرکت مانا سوله ایرانیان را به شما پیشنهاد می دهیم ؛ زیرا قیمت گذاری مناسب و حمایتی این شرکت، کمک بزرگی برای صاحبان مشاغل خصوصاً مدیران استارت آپ ها و کسب و کار های تازه تأسیس فراهم می آورد.

محصولات این شرکت علاوه بر استفاده از متریال فوق العاده با کیفیت در ساخت اجزاء و فرآیند جوشکاری ، با رعایت اصول علمی و مهندسی سازه های فلزی ، ساخته و عرضه می شوند که این موضوع باعث بالا رفتن دقت کاری و کیفیت محصول نهایی می گردد.

چرا سوله سبک و ارزان ؟

سوله سبک و ارزان چه ویژگی هایی دارد و دلیل استفاده روز افزون از این نوع سازه چیست؟ چرا قدیمی ترین شرکت ها نیز همچنان جهت توسعه شرکت خود از سوله های سبک و تیر ورقی استفاده می کنند ؟

استفاده از فولاد در ساخت سوله تیر ورقی باعث مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف از جمله شرایط جوی و فشار های ناشی از بار برف ، مقاومت در برابر نیروی باد ، مقاومت بالا در برابر زمین لرزه می گردد و مقاومت در برابر خوردگی و فرسودگی این نوع سازه ها را موجب می شود.

از دیگر مزایای شاخص این نوع سازه ها می توان به ساخت سوله ارزان با دهانه های بزرگتر و بدون استفاده از ستون در وسط سازه و همچنین ساخت سوله های با ارتفاع بالا نیز اشاره کرد. وجود ستون در داخل سازه باعث ایجاد مزاحمت های کاری بسیاری هم از جهت نصب تجهیزات و هم از جهت انجام امور کاری می گردد. سوله های بدون ستون وسط باعث بالا رفتن راندمان کاری واحد تولیدی می گردد و معمولاً نیز بیشتر مورد پسند مدیران قرار می گیرند.

استفاده از پیچ و مهره جهت اتصال این سازه ها نیز قابلیت جابجایی و دمونتاژ کردن سازه و در نهایت انتقال آن به یک محل دیگر را فراهم می آورد. همچنین مقاومت بالای سازه امکان نصب انواع جرثقیل های سقفی را برای کارفرمایان فراهم نموده است.

از دیگر ویژگی های سوله های تیر ورقی امکان ساخت سوله در طبقات مختلف ، سهولت در نصب و جابجایی ، قابلیت بازیافت و سهولت در تعویض قطعات و همچنین باز و بسته کردن آسان قطعات را می توان نام برد.

مانا سوله ایرانیان با داشتن واحد طراحی پیشرفته و متخصص، اقدام به طراحی اسکلت های فلزی نو و همچنین پیش ساخته نموده است که با دایر کردن واحد بازرسی و کنترل کیفیت بر برشکاری و جوشکاری بر کار تولید این نوع سازه ها نظارت کامل صورت می پذیرد.

نکات اصلی ساخت سوله سبک

در هنگام خرید سوله های سبک تیر ورقی باید به نوع برش قطعات ، نظم در برش و نوع جوشکاری آنها بسیار دقت نمود.

همچنین یک مورد بسیار مهم که در خرید سوله سبک و ارزان تیر ورقی باید مد نظر قرار داد نوع رنگ آمیزی آن است. رنگ آمیزی مناسب از زنگ زدگی محصول جلوگیری می کند و رنگ بی کیفیت و فاقد اصول پیاده سازی، عملاً آسیب های سطحی و خوردگی ها را تشدید خواهد نمود.

متاسفانه امروز برخی سازه های فلزی تحت عنوان سوله سبک طراحی و ساخته می شوند که به بدلیل تو خالی بودن قطعان آن و همچنین ضخامت کم این قطعات از مقاومت خوبی در برابر عوامل مختلف و حوادث گوناگون برخوردار نیستند. در نتیجه با کمترین فشاری مقاومت خود را از دست داده و تخریب می شوند. از جمله نمونه های بارز این نوع سازه ها ، سوله های خرپایی را می توان نام برد.

سوله خرپایی نمود بارز این جمله معروف می باشد که هیچ ارزانی بی دلیل نیست. استفاده از این نوع سازه ها نه تنها هزینه پائین تری ندارد ، بلکه جبران حوادث بوجود آماده در نتیجه استفاده از این نوع سازه ها می تواند بسیار سخت و برای کارفرما زیان بار باشد. لذا تا می شود باید پیشگیری کرد و به سمت این سازه ها نرفت.

مانا سوله ایرانیان با سال ها تجربه در ساخت سوله های سنگین و سبک تیر ورقی و سوله ارزان در ابعاد و دهانه های مختلف ، توانسته است بالاترین دقت در برش و جوش قطعات این نوع سوله ها را بکار گیرد. همچنین رنگ آمیزی چند لایه ، محصولات ما را تا 30 سال از هرگونه زنگ زدگی محافظ می نماید. جهت استعلام و دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

سوله سبک پیش ساخته

سوله ها با توجه به نوع نیاز مشتری و کاربری که دارند ساخته می شوند. بسیاری از ساختمان های سوله دارای ابعاد استاندارد و یکسانی هستند. در نتیجه بهترین گزینه در چنین حالتی سوله های پیش ساخته می باشد.

سوله های تیر ورقی پیش ساخته ، به سوله هایی گفته می شود که در اندازه های استاندارد و مشخص در کارخانه ساخته شده و دپو می شوند.

در خصوص ویژگی این نوع سوله ها علاوه بر موارد بالا که عنوان شد ، موارد مهم زیر را نیز نباید از قلم انداخت:

  1. سوله های پیش ساخته تیر ورقی به جهت دارا بودن خط تولید تخصصی در زمان کمتری ساخته می شوند.
  2. روتین بودن روال ساخت این سازه ها باعث بالا رفتن کیفیت برش و جوش قطعات می گردد.
  3. تحویل فوری شاخصه اصلی آن است که همزمان با عقد قرارداد خرید ، امکان تحویل وجود دارد.
  4. نو بودن قطعات این نوع سوله باعث اطمینان خاطر مشتریان در هنگام خرید و نصب سازه می گردد

کارخانه سوله سازی مانا سوله ایرانیان ، نمایشگاهی است بزرگ از انواع سوله سبک و ارزان پیش ساخته و آماده تحویل در هر متراژی که مد نظر مشتریان محترم باشد. محصولاتی که ما تولید کرده ایم با دهانه های مختلف برای هر نوع کاربری و هر نوع نمایی از جهت زیبایی سازه که مد نظر شما باشد ، قابلیت نصب و اجرا را دارد.

هزینه ساخت سوله سبک

نوع کاربری سوله ای که قصد ساخت آن را دارید از بعد هزینه بسیار مهم و حائز اهمیت است. و قبل از هر اقدامی باید ابعاد سازه و روش ساخت آن را انتخاب کنید تا در نهایت بتوانید سازه ای با کمترین هزینه و بالاترین راندمان داشته باشید.

در ساخت سوله بحث شرایط بارش برف و بار آن در منطقه جغرافیایی مد نظر ، ابعاد ، ارتفاع و وسعت ساخت سازه از بعد هزینه ای بسیار مهم است. و کارفرمایان می بایست دقت بیشتری به این موضوع داشته باشند.

همچنین نوع ستون های تیر ورقی سوله ، هزینه های حمل و نقل و نصب سازه نیز می تواند بر قیمت سوله تاثیر داشته باشد.

کارشناسان ماناسوله ایرانیان به عنوان یک راهنمای متخصص در کنار شما هستند تا با مشاوره اصولی ، بتوانید ابعاد و متریال مناسب تری را انتخاب نمائید. ما نکاتی را به شما ارائه می دهیم که هزینه های ساخت را تا 30 درصد کاهش داده و حتی امکان کاهش هزینه های جاری اشتغال شما را بعد از ساخت سوله نیز قابل کنترل می نماید. اصولی که می تواند مشتریان آینده شما را از کسب و کارتان راضی نگه دارد.

javanmard وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط تلفنی با کارشناسان ما

09151009700

ارتباط سریع
خروج از نسخه موبایل