سوله ورزشی چند منظوره

ورزش کردن در سوله های سرپوشیده، تجربه خاطره انگیزی است که برای تحقق آن، نیاز به سالن ورزشی چند منظوره است. این سالن ها معمولاً دارای ارتفاع زیاد هستند و عرض دهانه آنها از مقدار مشخصی نباید کمتر باشد. هدف از این کار، بالا بردن قابلیت های اجرایی و فنی سازه به نحوی است که بتوان مسابقات مربوط به طیف وسیعی از رشته های ورزشی گوناگون را در آن برگزار نمود.

سالن ورزشی چند منظوره یک سازه ارزشمند است که نیاز جدی هر شهر یا روستا محسوب می شود و امروزه از اهمیت آن در تربیت نسل جدید نمی توان غافل شد. این مقاله با هدف معرفی دقیق این کاربری خاص از سوله نوشته شده و مطالعه آن، می تواند اطلاعات توجیهی خوبی را در اختیار مدیران ورزشی و سرمایه گذاران قرار دهد. این نوشتار مقدمات یک طرح توجیهی خوب و موفق را در اختیار شما قرار می دهد و اگر علاقه مند به احداث سالن ورزشی چند منظوره باشید، ما مقدمات کار و بخش اعظم اطلاعات را به شما خواهیم گفت.

سوله در مشهد

چرا یک سالن ورزشی چند منظوره ، باید 30 متر دهانه داشته باشد؟

الزامات مهمی در ساخت یک سالن ورزشی چند منظوره وجود دارد که تنها با رعایت آنها، می توان سازه ای استاندارد و مطمئن داشت. بهترین انتخاب برای ساخت این سالن ها ، استفاده از سوله اسکلت فلزی است که در عین مقاومت بالایی که دارند، از بالا رفتن بی رویه وزن سازه نیز جلوگیری می نمایند. بخش مهمی از این الزامات به شرح ذیل است:

  • دهانه سالن ورزشی چند منظوره می بایست عریض باشد؛ علت آن است که علاوه بر تأمین عرض زمین بازی، حاشیه خالی کنار زمین و نیز فضای لازم برای ساخت جایگاه تماشاگران را نیز می بایست فراهم نماید.
  • ارتفاع سوله باید معمولاً 12 متر در نظر گرفته شود تا در برگزاری مسابقات رشته های ورزشی مختلف خصوصاً رشته های توپی، اختلالی ایجاد نشود.
  • کمترین ارتفاع مورد نیاز در ورزش، 9 متر است که متعلق به تنیس روی میز و بدمینتون می باشد؛ لذا ارتفاع سالن ورزشی چند منظوره نباید از این میزان کمتر باشد.
  • ملاحظات ایمنی و پیشگیرانه حکم می کند که در فاصله هر 10 متر بر روی محیط سوله ، یک مسیر خروجی تعبیه گردد و به یک درب ورود و خروج بسنده نشود.
  • در مواقع بروز حوادث غیر مترقه نظیر آتش سوزی یا به هنگام انتقال مصدومین مسابقات ورزشی به بیرون از سوله ورزشی، از این مبادی ورود و خروج چند گانه استفاده خواهد شد که بسیار ضروری و کارگشا می باشد.
  • حداقل حریم امن زمین بازی، 3 متر از طرفین می باشد تا امکان تردد از کنار زمین حین برگزاری مسابقات ورزشی وجود داشته باشد.
  • وجود فاصله جانبی خصوصاً در مسابقات ملی یا رویدادهای بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است و امکان تخطی از آن نیست؛ اما در احداث سالن ورزشی چند منظوره به جهت برگزاری مسابقات استانی ، گاه این حریم را کمتر هم می توان در نظر گرفت.

چگونه می توان با کمترین هزینه، سالن ورزشی چند منظوره ساخت؟

کیفیت و پایایی از ویژگی های بسیار مهم یک سالن ورزشی محسوب می شوند که دوام و پایداری کل مجموعه را رقم می زند. ساخت سالن های چند منظوره و مجتمع های ورزشگاهی را به روش های مختلفی می توان ساخت و تجهیز نمود. استفاده از سازه اسکلت بتنی در ساخت سالن ورزشی چند منظوره ، به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ زیرا وزن سازه به شدت بالا خواهد رفت و هزینه احداث سوله نیز افزایش چشمگیری پیدا می کند.

به این ویژگی های منفی و بازدارنده، باید افزایش در زمان انتظار را نیز ذکر نمود. بر همین اساس توصیه می شود که چنانچه دنبال یک انتخاب مطمئن، ارزان و سریع برای راه اندازی و تجهیز سالن ورزشی چند منظوره هستید، استفاده از استراکچر فلزی را به شما توصیه می کنیم.

سوله اسکلت فلزی را به دلایل متعدد باید بهترین انتخاب برای راه اندازی سوله ورزشی چند منظوره دانست!

احداث یک سوله ورزشی با دهانه حدود 30 متر، زمینه را برای ایجاد یک فضای ورزشی چند منظوره فراهم می آورد که به لحاظ تجاری حائز اهمیت بالایی برای سازنده می باشد؛ امکان برگزاری مسابقات ورزشی در طیف وسیعی از رشته های مختلف را ایجاد می کند که درآمدزایی بالایی برای مالک مجموعه به همراه خواهد داشت. گفتنی است سالن ورزشی چند منظوره می تواند در تملک اشخاص حقیقی بوده و یا مالکیت حقوقی داشته باشد؛ هر چند عمدتاً وزارت ورزش و جوانان است که به عنوان متولی ورزش کشور، در نقش کارفرمای این پروژه های سوله سازی ظاهر شده و اقدام به احداث سوله در اقصی نقاط کشور خواهد نمود.

بانک سوله ایران با تکیه بر 30 سال تجربه درخشان در حوزه ساخت سوله و تجهیز سالن ها با کاربری های مختلف، آمادگی خود برای ساخت سوله ورزشی چند منظوره با رعایت استانداردهای روز را اعلام می دارد.

از مسائل فنی احداث سوله چند منظوره بیشتر بدانید!

به عنوان کارفرمای پروژه که قصد احداث سالن ورزشی چند منظوره را دارید، می بایست اطلاعات نسبتاً خوبی از اصول فنی سوله سازی داشته باشید تا ضمن آشنایی بیشتر با حقوق خود در جریان این پروژه، بطور مستمر بتوانید پیگیر مطالبات خود از شرکت سازنده باشید.

در واقع فهرستی که در ادامه مشاهده می کنید، نقاط قوت مجموعه مانا سوله ایرانیان است که در کلیه پروژه ها به درستی به اجرا گذاشته می شوند. پاره ای از مهم ترین موارد این فهرست به شرح زیر است:

  • بهتر است فونداسیون سوله یا توسط خود شرکت سوله سازی یا دست کم تحت نظارت این شرکت به انجام برسد تا مراحل بعدی دچار اختلال نشوند. کف سازی در احداث سالن ورزشی چند منظوره بسیار مهم است.
  • سازه های تیر ورقی یکی از بهترین و ایده آل ترین انواع سوله خصوصاً برای ساخت سالن ورزشی محسوب می شوند؛ زیرا وزن تمام شده بالایی ندارند و در عین حال، بسیار مستحکم و قوی هستند.
  • استفاده از پوشش سقفی مناسب، می تواند ضمن عایق سازی بهینه سالن نسبت به محیط بیرونی، از نفوذ باد و باران به داخل سوله جلوگیری به عمل آورد که موضوعی بسیار مهم است.
  • همچنین بر زیبایی نما نیز تاثیر به سزایی دارد.
  • سوله ها به دلیل استفاده از اتصالات پیچ و مهره ای، نصب بسیار سریعی دارند و بر همین اساس، صرفه جویی زمانی خوبی را برای کارفرما به همراه می آورند.
  • دهانه عریض و ارتفاع بلند، دو اصل اساسی در احداث سالن ورزشی چند منظوره به شمار می آید که به هیچ عنوان نباید از قلم بیفتند.

کلام آخر یا خوانندگان

امروزه توجه به مقوله ورزش در جوامع مدرن، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در سال های اخیر، شاهد چرخش توجه مسئولین امر به این حوزه هستیم. تهیه فضای فیزیکی مناسب برای ورزش مردم خصوصاً نوجوانان و جوانان، از اولین گام های اجرای این سیاست گذاری به شمار می آید که با سالن ورزشی چند منظوره ، به نحو احسن قابل تأمین می باشد. مانا سوله ایرانیان با اتکا به تجربه درخشان و با داشتن تعداد زیادی پروژه موفق سوله سازی در کارنامه خود، آمادگی صد درصدی جهت خدمت به ورزش کشور را اعلام می دارد.

اجرای سوله ورزشگاهی چند منظوره در سال های اخیر از سوی این مجموعه، گامی موثر در جهت استقرار عدالت اجتماعی در حوزه ورزش به شمار می آید و زمینه کشف استعدادهای جوان و پرورش آنها در رشته های ورزشی مختلف را پدید آورده است.

کلمات کلیدی

protein structure structure of d n a structure of cells synonyms for structure structure of proteins homologous structure structure of a dna infra structure data structure

javanmard وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط تلفنی با کارشناسان ما

09151009700

ارتباط سریع
خروج از نسخه موبایل