ایمنی در ساخت سوله و نکات آن

ایمنی در ساخت سوله

کلید یک پروژه ساخت سوله ایمن این است که قبل از شروع، به تمام جوانب آن توجه شود. تصمیماتی که قبل از شروع ساخت و ساز گرفته می  شود می تواند به محض شروع ساخت سقف سوله خطرات را برای افراد و کارگران به حداقل برساند. ایمنی در ساخت سوله دارای دو بخش است : یکی ایمنی جان افرادی است که بر روی پروژه و ساخت سوله کار می کنند، و دیگری مربوط به ایمنی و استحکام ساختمان است. بنابراین در زیر نکاتی ارائه می شود که در هر دو نوع ایمنی در ساخت سوله تاثیر دارند.

1. بررسی محل احداث :

قبل از شروع کار، محل احداث باید کاملا بررسی شود. مواردی که باید به آن توجه کرد عبارت اند از : بررسی محل عبور کابل برق، بررسی زمین های اطراف و خاک زمین از نظر نرمی و نشست زمین، بررسی شیب زمین برای حمل وسایل و یا استفاده از نردبان و … . بررسی این عوامل گرچه ممکن است بی اهمیت جلوه داده شوند، اما می تواند به افزایش ایمنی در ساخت سوله کمک کرده و خطرات را کاهش دهد.

2. حفاظت از سر و چشم :

دلیل اینکه چرا سازمان های نظارتی اغلب استفاده از وسایل حفاظتی را توصیه می کنند این است که پتانسیل نجات جان افراد را افزایش می دهد. با این حال ، بسیاری از عناصر در فرآیند ساختمان سازی وجود دارد که نیاز به دانش و تخصص دارند. هرچه افراد از خطرات و ویژگی های ابزار و مصالح بیشتر بدانند ، کمتر احتمال دارد که دچار آسیب شوند. صرف نظر از سطح مهارت افراد و کارگران، استفاده از کلاه سخت به عنوان وسایل محافظ سر ضروری است. آسیب به سر چیزی است که می تواند منجر به مشکلات طولانی مدت شود. ناگفته نماند که در هر پروژه ساختمانی ، از جمله پروژه ساخت سوله ، باید از عینک های محافظ استفاده شود. عینک محافظ می تواند از ورود ذرات به چشمان افراد در طول پروژه جلوگیری کند.

3. انتقال مواد :

در ساخت سوله مصالح مختلفی وجود دارد. داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع مصالح و مواد ساختمانی و همچنین آهن آلات مختلف و نحوه انتقال آنها می تواند در افزایش ایمنی در ساخت سوله موثر باشد. انتقال مواد با دقت و مطابق دستورالعمل های ارائه شده توسط شرکت سازنده، موجب هر دو نوع ایمنی در ساخت سوله می گردد. عدم ایجاد خوردگی در آهن آلات، عدم واکنش مواد با هم، عدم رطوبت رسانی به مواد حساس و … می تواند ایمنی ساختمان و سوله را افزایش دهد. نحوه انتقال مواد با وسایل و ابزار های مناسب موجب کاهش خطرات و حفظ جان افراد حاضر در پروژه ساخت سوله می گردد.

4. لغزش و سقوط :

معمولاً هنگام ساخت سوله کارهای زیادی انجام می شود. اگر در فرآیند ساخت سوله زمان لازم برای سازماندهی کردن کارها و امور لحاظ نشود، می تواند فرآیند ساخت را  بسیار طاقت فرسا کند. وقتی کارها بر اساس نظم انجام شود، احتمال لغزش و سقوط کمتر است. متأسفانه ، لغزش و سقوط افراد از بیشترین صدمات وارده در محل ساخت و ساز به شمار می رود. یک راه آسان برای سازماندهی و ایجاد نظم در حین جابجایی مصالح و ابزار ها، تعیین فضایی برای همه مواد مورد استفاده در طول پروژه است.

5. بریدگی و کبودی :

از جمله خطرات و آسیب های موجود در ساخت سوله، ایجاد بریدگی و کبودی است. به دلیل اینکه برخی از مصالح و ابزار مورد استفاده در فرایند سوله سازی تیز هستند، می توانند میزان قابل توجهی خسارت ایجاد کنند. از آنجایی که اغلب بریدگی روی دست ها ایجاد می شود ، لازم است از دستکش های محافظ مناسب در طول پروژه استفاده شود. اغلب متخصصان پیشنهاد می کنند که دستکش چرمی بپوشید زیرا آنها دوام و حفاظت بیشتری ایجاد می کنند.

7. خرابی ابزارها :

ابزارهایی که در ساخت سوله و پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند انواع مختلفی دارند که کار با هر کدام از آنها نیاز به دانش و تجربه خاصی دارد. بنابراین برای کار با ابزار ها نیاز است ابتدا دانش استفاده از آنها را آموخت و برای راه اندازی و استفاده از آنها از افراد متخصص در این امر کمک گرفت. همچنین از ابزار هایی که دچار نقص فنی، شکستگی و ترک، خرابی به هر نوعی ( ظاهری و داخلی) هستند باید پرهیز شود. زیرا ممکن است در حین انجام عملیات مانند بالا بردن مصالح شکسته شده و یا خراب گردد و خطرات جبران ناپذیری را بر جای بگذارد.

8. آسیب های پشت :

فشار وارد شده به کمر در طول پروژه های ساخت و ساز می تواند طبیعی باشد. افراد با بلند کردن مواد و یا هندل کردن ابزار ها باعث ایجاد فشار و آسیب به کمر خود می شوند. برای جلوگیری از این اتفاق و ایجاد ایمنی در ساخت سوله، استفاده از کمربند مناسب می تواند موثر باشد. همچنین بلند کردن وسایل سنگین  و ابزار ها نباید به صورت تکی انجام شود و باید از دیگران درخواست کمک کرد.

شرکت مانا سوله ایرانیان با توجه به داشتن کارشناس ایمنی و بهداشت در کارگاه و پروژه توانسته عملکرد بهتری از خود جا بگذارد.

KEY WORD

protein structure-structure of d n a-structure of cells-synonyms for structure-structure of proteins-homologous structure-infra structure-data structure-structure of a dna

javanmard وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط تلفنی با کارشناسان ما

09151009700

ارتباط سریع